Nie ma pracy, która nie miałaby w sobie radości, tajemnicy i zachęty. Ciekawe, co ważnego wydarzyło się Wam podczas realizacji projektu? Jakie problemy udało się rozwiązać? Jakie miejsca, czy ludzi odkryliście przy tej okazji i czy chcielibyście nadal badać i dokumentować?
Podsuwamy Wam narzędzie do autorefleksji:
Podsuwamy Wam narzędzie do autorefleksji:
Poziom
|
CO (mam)?
|
CO (z tego
wynika)?
|
CO (dalej mogę zrobić)?
|
Refleksja
|
Co się
zdarzyło?
Co zrobiłem?
Co zamierzałem
osiągnąć?
Co w tym
było dobrego/złego?
|
Co w tym
najważniejszego?
Co jeszcze
na ten temat muszę wiedzieć?
Czego się na
nauczyłem?
|
Co teraz mógłbym zrobić?
Co chciałbym zrobić?
Co byłbym w stanie teraz zrobić?
Jakie mogłyby być efekty, następstwa takich działań?
|
Państwo - Opiekunowie zapewne będziecie mieli trudność z oceną - interdyscyplinarnej pracy. Ale też najlepiej wiecie, czy oceniać z języka polskiego, historii itp. Zapewne też macie przekonanie, że uczniowie powinni swoje filmy zaprezentować publicznie. Będą mieli wówczas sposobność by opowiedzieć o tym, co się udało, a co zrobiliby inaczej.
Planując z uczniami pracę metodą Webquest umówcie się od razu na "punkty kontrolne", czyli terminy przeglądu uczniowskiej aktywności. Zmobilizujecie ich do poważnego potraktowania pracy, pokazując, że i dla Was ma ona znaczenie. Zapobiegniecie także szaleństwu na ostatnią chwilę - choć tego wyeliminować się nie da.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Warsaw_Central_Station_by_night.jpg |